Let op, je gebruikt waarschijnlijk een verouderde browser!
Wij raden je daarom sterk aan te updaten naar een nieuwere browser.

Perfecte kennismaking met Thailand

Je verkent de mooiste boeddhistische tempels, paleizen en bezoekt oude hoofdsteden. Vervolgens maak je kennis met het rijke oorlogsverleden en keer je als het ware in de tijd terug wanneer je etnische minderheden bezoekt. Je wandelt over markten, rijdt per fiets en maakt een boottocht op de Kwai rivier. De ideale kenningsmakingsreis met Zuidoost- Azië!

Neem zeker ook een kijkje op de pagina van onze Mystieke Lotus rondreis naar Thailand!

Programma: Thailand - Mystieke Lotus rondreis

Opgelet! Voor onze voorjaarsrondreizen tot eind februari 2024 geldt het reisprogramma in onze 2023-2024 brochure.

Wat maakt deze reis anders dan anders?

Quote

“Na 27 jaar in Thailand ben ik verbaasd dat ik nog elke dag over iets verwonderd ben in dit land. Geen enkel ander land ter wereld doet dit Thailand na.” - Reisleider Thailand Lees verder

Kom hier te weten hoe ons duurzaamheidskompas wordt toegepast in jouw droomreis naar Thailand. Lees verder

Legenda

Vliegtuig
Trein
Bus
Jeep
Boot

Dag 1

BRUSSEL – BANGKOK

We vertrekken vanuit Brussel naar Bangkok.

Dag 2

BANGKOK

We komen aan in de luchthaven van Bangkok en worden naar het vijfsterrenhotel CHATRIUM RIVERSIDE gebracht waar we genieten van een deugddoende lunch. In de namiddag maken we een eerste verkennende boottocht op de Koningsrivier. We varen door de schilderachtige klongs van het stadsdeel Thonburi en zien hoe het dagelijkse leven van de Thai zich afspeelt langs de vele kanaaltjes. Vervolgens maken we een verrassende wandeling in Chinatown en een verborgen parel in Bangkok, de oude Chinese gemeenschap van Talat Noi die bekend staat om zijn unieke mix van de Chinese en Thaise cultuur. Overnachten en dineren doen we in het hotel. (L,D)

Dag 3

We varen na het ontbijt opnieuw de Chao Praya rivier op naar de aanlegplaats in Tha Chang. Een korte wandeling brengt ons naar het meest sprookjesachtige tempelcomplex van Zuidoost-Azië. We banen ons een weg door een doolhof van schitterende tempelgebouwen die deel uitmaken van het unieke Koninklijk Paleis. Gouden chedis en kleurrijke prangs zijn hetbetoon van de magnifieke Thaise architectuur. Het eigenlijke paleis combineert verschillende bouwstijlen tot een harmonieus geheel. Na de lunch bezoeken we in de namiddag de imposante Wat Arun of Tempel van de Dageraad. Deze prang of tempel met maïskolfvorm werd volledig versierd met keramiek. Het tempeldomein van Wat Pho imponeert elke bezoeker met zijn enorme liggende Boeddha die volledig met bladgoud bedekt is. In de late namiddag keren we terug naar het hotel voor het diner en de overnachting. (O,L,D)

Dag 4

BANGKOK – KANCHANABURI

Vandaag rijden we in westelijke richting naar Kanchanaburi, een veelzijdige regio met een rijk oorlogsverleden. Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben duizenden geallieerde krijgsgevangen en Aziatische koelies hier een spoorweg aangelegd die al snel de bijnaam Spoorlijn des Doods kreeg. We houden even halt aan de oorlogsbegraafplaats waar meer dan 6.000 krijgsgevangen begraven liggen en nemen een kijkje in het nabijgelegen bezoekerscentrum. Na de lunch in het hotel rijden we naar de verderop gelegen Hell Fire Pass. Hier werd door de krijgsgevangen een ongeveer honderd meter lange doorgang door de rotsen uitgehouwen onder de meest erbarmelijke omstandigheden. Vandaag bevindt zich op deze plek een memorial die menig bezoeker weet te ontroeren. We dineren en overnachten in het ROYAL RIVER KWAI RESORT. (O,L,D)

Dag 5

KANCHANABURI

We beginnen de dag met een bezoek aan The Bridge on the River Kwai. Deze beroemde brug uit het boek van Pierre Boulle en de gelijknamige Oscar-winnende film trekt dagelijks duizenden bezoekers en is nog steeds onderdeel van het huidige Thaise spoorwegnetwerk. We gaan hier dan ook aan boord van de trein tot aan het Wang Pho Viaduct waar de trein stapvoets over een houten viaduct rijdt dat destijds door krijgsgevangenen werd aangelegd. De steile wanden aan de ene kant en het zicht op de rivier langs de andere kant doen ons hart sneller kloppen. We lunchen in een lokaal restaurant. Tijdens de namiddag bezoeken we het Sai Yok Nationaal Park waar we een ontspannende boottocht maken in een decor van kalkstenen bergen, watervallen en grotten. We keren terug naar het resort voor het diner en overnachting. (O,L,D)

Dag 6

KANCHANABURI – AYUTTHAYA – CHIANG MAI

Vanuit Kanchanaburi rijden we naar de oude tempelstad Ayutthaya, gelegen op 80 km ten noorden van Bangkok. Naarmate we deze 14e-eeuwse hoofdstad naderen, zien we onderweg meerdere tempelcomplexen die duiden op een rijk cultureel verleden. We bezoeken de sfeervolle Wat Panang Choeng, vernoemd naar het gigantische Boeddhabeeld en de koningsgraven van de Wat Si Samphet. Na de lunch in een lokaal restaurant varen we naar de indrukwekkende Wat Chai Wattanaram, een tempelcomplex dat ooit werd gebouwd door een Siamese prins uit respect voor zijn moeder. Na ons bezoek aan Ayutthaya rijden we terug naar Bangkok voor een binnenlandse vlucht naar Chiang Mai, waar we dineren en overnachten in het NA NIRAND BOUTIQUE RESORT. (O,L,D)

Dag 7

CHIANG MAI – PAI

Vandaag staat er een stevige rit op het programma want we rijden via een van de mooiste bergwegen van Thailand naar Pai. Onderweg maken we een tussenstop voor een kennismaking met het grootste zoogdier van Zuidoost-Azië en bezoeken we een kamp voor olifanten op rust. Hierna zetten we onze rit verder naar Pai, een leuk stadje in een prachtig bergdal, waar we dineren en overnachten in THE QUARTER HOTEL. (O,L,D)

Dag 8

PAI – MAE HONG SON

Vanuit Pai rijden we naar de meest authentieke provincie van Thailand, Mae Hong Son. We maken een tussenstop bij de mysterieuze grotten van Tham Lot. Op een bamboevlot varen we naar binnen om de grot, vol met prachtige stalagmieten en stalactieten, te ontdekken. Na deze unieke beleving rijden we verder naar onze eindbestemming. Aangekomen in Mae Hong Son genieten we van een lunch in een lokaal restaurant waarna we de Phu Klon Spa bezoeken en getrakteerd worden op een helend moddermasker. Dineren en overnachten doen we in het eenvoudige, maar charmante SIB-LAN BURI RESORT dat rustig gelegen is aan de oever van de Pai rivier. (O,L,D)

Dag 9

MAE HONG SON

Een sportieve dag vandaag met een mooie fietstocht door het afwisselend berglandschap van deze nog ongeschonden provincie. Via een bochtige weg bereiken we een prachtige vallei waar warmwaterbronnen opborrelen. Van hieruit staat een hobbelige weg in verbinding met de afgezonderde leefgemeenschap van de Red Karen. Je kan kiezen voor een stevige natuurwandeling of meerijden met de truck die het gezelschap volgt. De Red Karen emigreerden een aantal jaren geleden uit Myanmar en vestigden zich in deze prachtige bergstreek. Sommige vrouwen dragen nog steeds roodkleurige kledij en zwarte geweven rotanstrengen rond hun knieën. De oudere vrouwen sieren hun lang uitgerekte oorlellen met grote oorringen. In de namiddag maken we kennis met de Padaung bergstam. De Padaung vrouwen zijn de meest tot de verbeelding sprekende groep in deze provincie en zijn vooral gekend om hun giraffennek die tot zes kilogram zware koperen ringen kan dragen. Deze zachte marteling wordt nog steeds uitgevoerd, ook de jonge meisjes in het dorp zetten de traditie voort. We dineren en overnachten in het resort. (O,L,D)

Dag 10

MAE HONG SON – MAE SARIANG

We starten de dag met een heerlijk ontbijt, waarna we een bezoek brengen aan het stadje Mae Hong Son, dat als provinciehoofdplaats een aparte sfeer uitstraalt. Dit gebied bleef lange tijd onder Birmaans gezag, waardoor de inwoners nu nog uitsluitend uit bergvolkeren en Shan bestaan. Daarna zetten we de reis verder naar de Wat Doi Kong Mu tempel, die een mooi uitzicht biedt op de omgeving. Nadien vervolgen we onze rit naar Khun Yuam waar we lunchen in een lokaal restaurant en het oorlogsmuseum bezoeken dat verhaalt over de Tweede Wereldoorlog en de rol van het Japanse leger in Thailand. We zetten onze rit verder langs een prachtige weg, door uitgestrekte velden die op bepaalde momenten van het jaar bezaaid zijn met gele zonnebloemen. Hierna bereiken we Mae Sariang, een klein grensdorp met een rijk Birmaans verleden. We dineren en overnachten in het RIVERHOUSE RESORT. (O,L,D)

Opmerking

TE GAST IN EEN WELFARE SCHOOL

Tijdens deze Thai Rama rondreis zijn we te gast in een welfare school. Dit onderwijsproject geeft aan kinderen van de bergstammen de mogelijkheid om les te krijgen op school (bezoek niet mogelijk tijdens vakantieperiodes).

Dag 11

MAE SARIANG – DOI INTHANON – CHIANG MAI

Na het ontbijt bereiken we langs de helling van een heuvel het enige nog authentieke dorp van de Pwo Karen in Thailand. In dit bergdorp met zijn vele houten paalwoningen wonen nog talrijke, origineel geklede vrouwen. De fraaie veelkleurige kledij, de zilveren sieraden en de typische pijpjes die ze roken dragen bij tot de exclusiviteit van dit bergvolk. Na deze onvergetelijke ervaring rijden we naar het Doi Inthanon Nationaal Park. In dit nationaal park vinden we met zijn 2565 meter de hoogste berg van Thailand terug. Een kronkelende weg voert ons naar een van de vele watervallen van de berg en niet ver van de top maken we een mystieke wandeling door een fascinerend nevelwoud waar mossen, varens en rododendrons endemisch zijn. Hier is een ontmoeting met eekhoorns of zeldzame vogels, zoals de paradijs-vliegenvangers en typische hertensoorten, niet uitzonderlijk. Na onze wandeling rijden we verder naar Chiang Mai waar we dineren en overnachten in het NA NIRAND BOUTIQUE RESORT. (O,picknicklunch,D)

Dag 12

CHIANG MAI

Na het ontbijt maken we een aangename fietstocht naar het platteland nabij de stad. We fietsen tussen rijstvelden, fruitplantages en enkele ruïnes van tempels. Personen die niet wensen deel te nemen aan deze tocht kunnen genieten van wat vrije tijd. We lunchen in een lokaal restaurant. In de namiddag maken we kennis met het vakmanschap van deze regio, we bezoeken namelijk enkele handwerkateliers. De bewoners van Chiang Mai staan reeds eeuwen bekend om hun handvaardigheid en vakmanschap in het maken van parasolletjes, het weven van zijde en het smeden van zilver en goud. We dineren in een lokaal restaurant en overnachten in het hotel. (O,L,D)

Dag 13

Vandaag duiken we het historische centrum van Chiang Mai in waar we twee tempels bezoeken, Wat Phra Singh met het belangrijkste Boeddhabeeld van Chiang Mai dat omringd is door prachtige Lanna muurschilderingen en Wat Chedi Luang waar monniken elke avond samenkomen om hun mantra’s te zingen. Beide tempels hebben een zeer verschillende architectuur en zijn een mooi voorbeeld van de evolutie van het eens zo machtige Lanna rijk. We bezoeken eveneens de Chinees getinte Warorot markt, de grootste markt van de noordelijke regio van Thailand. We sluiten deze reis in stijl af met een heerlijk afscheidsdiner. Overnachting in het hotel. (O,L,D)

Dag 14

CHIANG MAI – BANGKOK – BRUSSEL

In de voormiddag bezoeken we een twaalftal kilometer buiten de stad de steile Suthep berg. We rijden tot aan de voet van het drukbezochte heiligdom, een steile naga trap van meer dan 200 treden leidt naar de 600 jaar oude Wat Phra That Doi Suthep. Het binnenhof van deze vermaarde tempel heeft een mooie gaanderij met antieke Boeddhabeelden die de vergulde centrale chedi omringen. Bij helder weer hebben we vanop het tempelterras een goed uitzicht over de vallei van Chiang Mai. We lunchen in het hotel. In de vooravond rijden we naar de luchthaven voor onze retourvlucht naar Brussel. (O,L)

Dag 15