Let op, je gebruikt waarschijnlijk een verouderde browser!
Wij raden je daarom sterk aan te updaten naar een nieuwere browser.

Ongerepte natuurgebieden

Deze reis brengt je van de boeiende en moderne metropool Bangkok tot de verschillende biotopen die het land rijk is tijdens bezoeken aan verschillende nationale parken. De focus ligt op de natuur die we terugvinden in het Khao Yai Nationaal Park en het tropische zuiden van Thailand!

Neem zeker ook een kijkje op de pagina van onze Thai Rama rondreis naar Thailand!

Programma: Thailand - Thai Rama rondreis

Opgelet! Voor onze voorjaarsrondreizen tot april 2024 geldt het reisprogramma in onze 2023-2024 brochure.

Wat maakt deze reis anders dan anders?

Quote

“Van het drukke Bangkok naar het rustige zuiden. Deze reis is een perfecte mix van natuur en cultuur, activiteit en ontspanning in een kader waarbij je volledig kan wegdromen.” - Reisleider Thailand Lees verder

Kom hier te weten hoe ons duurzaamheidskompas wordt toegepast in jouw droomreis naar Thailand. Lees verder

Legenda

Vliegtuig
Trein
Bus
Jeep
Boot

Dag 1

BRUSSEL – BANGKOK

We vertrekken vanuit Brussel naar Bangkok.

Dag 2

BANGKOK

We komen aan in de luchthaven van Bangkok en worden naar het vijfsterrenhotel CHATRIUM RIVERSIDE gebracht waar we genieten van een deugddoende lunch. In de namiddag maken we een eerste verkennende boottocht op de Koningsrivier. We varen door de schilderachtige klongs van het stadsdeel Thonburi en zien hoe het dagelijkse leven van de Thai zich afspeelt langs de vele kanaaltjes. Vervolgens maken we een verrassende wandeling in Chinatown en een verborgen parel in Bangkok, de oude Chinese gemeenschap van Talat Noi die bekend staat om zijn unieke mix van de Chinese en Thaise cultuur. Overnachten en dineren doen we in het hotel. (L,D)

Dag 3

Na het ontbijt varen we opnieuw de Chao Praya rivier op naar de aanlegplaats in Tha Chang. Een korte wandeling brengt ons naar het meest sprookjesachtige tempelcomplex van Zuidoost-Azië. We banen ons een weg door een doolhof van schitterende tempelgebouwen die deel uitmaken van het unieke Koninklijk Paleis. Gouden chedis en kleurrijke prangs zijn het betoon van de magnifieke Thaise architectuur. Het eigenlijke paleis combineert verschillende bouwstijlen tot een harmonieus geheel. Na de lunch bezoeken we in de namiddag de imposante Wat Arun of Tempel van de Dageraad. Deze prang of tempel met maïskolfvorm werd volledig versierd met keramiek. Het tempeldomein van Wat Pho imponeert elke bezoeker met zijn enorme liggende Boeddha die volledig met bladgoud bedekt is. In de late namiddag keren we terug naar het hotel voor het diner en de overnachting. (O,L,D)

Dag 4

BANGKOK – KHAO YAI NATIONAAL PARK

Vandaag ontsnappen we even aan de drukte van Bangkok en ontdekken we de groene long van de stad. We verkennen dit verrassend groen schiereiland vanop verhoogde fietspaden. Hierna zetten we onze tocht verder naar Khao Yai, het oudste nationaal park van Thailand. Het centrale heuvelachtige deel van het park bestaat uit tropisch, vochtig, altijd groen regenwoud waar een grote variëteit aan wurgficussen, stekelige rotanpalmen, delicate varens en veelkleurige mossen voorkomt. We dineren en overnachten in ATTA LAKESIDE RESORT SUITE. (O,L,D)

Dag 5

KHAO YAI NATIONAAL PARK

Vandaag ruilen we onze bus in voor pick-up trucks en vertrekken we naar het nationaal park. Via een uitzichtpunt waar we al voor een eerste keer aapjes in de bomen zien en een neushoornvogel kunnen spotten, komen we aan in het bezoekerscentrum. Een korte introductie over Khao Yai vertelt ons niet alleen over de geschiedenis van het park, maar ook over de fauna en de flora die er heerst. Onder begeleiding van de parkgids maken we een stevige wandeling door een el dorado van groen en leren we wat het oerwoud ons te bieden heeft. Na een eenvoudige lunch rijden we dieper het park in en stoppen we aan de waterval waar we even ontspannen. Alvorens het park te verlaten, rijden we nog even de berg op waar we genieten van een spectaculair uitzicht over de omgeving en waar we mits wat geluk de mysterieuze bosgems kunnen aantreffen. Om deze dag af te sluiten, dalen we af naar de rand van het park waar de vleermuizengrot zich bevindt. Hier vindt op het einde van de namiddag een heuse exodus plaats van meer dan een miljoen vleermuizen die op hun nachtelijke insectenjacht vertrekken. Voldaan van al deze indrukken keren we terug naar het hotel voor het avondmaal en de overnachting. (O,picknicklunch,D)

Dag_7_shutterstock_1083930044_(Large)

Dag 6

KHAO YAI NATIONAAL PARK – BANGKOK – KRABI

We rijden na het ontbijt terug naar de hoofdstad Bangkok waar we na een korte snacklunch een binnenlandse vlucht nemen naar Krabi. De zuidelijk gelegen en tropische provincie Krabi staat bekend om zijn diversiteit aan landschappen en het gemoedelijke karakter van de plaatselijke bevolking. De streek is bezaaid met adembenemende karstrotsen die tot wel 200 meter hoog uitsteken en honderden paradijselijke eilandjes waarvan het merendeel onbewoond is. Veel van deze eilandjes zijn bekend omwille van hun exotisch uiterlijk, prachtige onderwaterwereld en spectaculaire zonsondergangen. Bij aankomst worden we naar het BEYOND KRABI RESORT gebracht waar we dineren en overnachten. (O,snacklunch,D)

Dag 7

KRABI

Na een lekker ontbijt schepen we vandaag in voor een boottocht door de Baai van Phang Nga, een van de mooiste baaien ter wereld. De eilanden bestaan uit groen begroeide bergwanden en steile kliffen die tot ieders verbeelding spreken. Rond de karstformaties spotten we de fiere Brahmaanse wouw, kleurrijke ijsvogels, pitta’s en zwarte aalscholvers. Ook is dit het enige gebied in Thailand waar we de dugong of zeekoe aantreffen. De willekeurig verspreide rotsige eilanden hebben ook kleine lagunes die we per boot verkennen. We lunchen op het eiland Koh Hong waar we nadien nog even tijd hebben om te ontspannen of te snorkelen op een tropisch strand. Na deze onvergetelijke ervaring gaan we terug naar het hotel voor een heerlijk diner. We overnachten in het hotel. (O,L,D)

Dag_13

Dag 8

KHAO SOK NATIONAAL PARK

We starten de dag met een heerlijk ontbijt waarna we naar Khao Sok Nationaal Park rijden. Khao Sok herbergt een van de oudste ongerepte regenwouden van onze planeet met een enorme biodiversiteit, uitgestrekte grottenstelsels en begroeide karstrotsen. Wetenschappers nemen aan dat deze oerbossen ongeveer 160 miljoen jaar geleden ontstonden onder invloed van de platentektoniek, de drastische klimaatwijziging, erosie en een opeenhoping van sedimenten. We gaan vandaag een hele dag op ontdekking in het nationaal park. In de voormiddag verkennen we de omgeving van het Cheow Lanmeer waar we met een typische lokale boot op zoek gaan naar wildlife in de dichte bebossing. Het 165 km² grote meer dat bezaaid is met majestueuze kalkbergen die uit het wateroppervlak naar boven rijzen, is ontstaan door de aanleg van de Rajiaprabha Dam. Nadien bereiken we via een junglepad enkele indrukwekkende grotten met stalagmieten en stalactieten. Na de lunch hebben we de tijd om te kajakken en een verfrissende duik te nemen in het water van het stuwmeer. Hierna keren we terug naar ons hotel in Krabi voor het diner en overnachting. (O,L,D)

Dag 9

KRABI – PHI PHI EILANDEN

Na het ontbijt varen we de Andamaanse Zee op richting de Phi Phi eilanden. Deze eilandengroep, bestaat uit Phi Phi Don, Phi Phi Le en wat andere kleinere eilandjes en rotsformaties. Afhankelijk van de (weers)omstandigheden en de getijden zal onze skipper een geschikte locatie zoeken om te snorkelen of relaxen op een parelwit zandstrand. We komen aan op Phi Phi Don, het enige bewoonde eiland, waar we onze intrek nemen in het luxueuze en ecovriendelijke SAII PHI PHI ISLAND VILLAGE. Liefhebbers van onderwaterfauna kunnen een kijkje nemen in het Marine Discovery Center waar de plaatselijke marinebioloog zijn verhaal doet. Zij die willen, kunnen genieten van een sundowner aan de lazy pool alvorens aan te schuiven aan het avondeten. We overnachten in het hotel. (O,L,D)

Dag 10

PHI PHI EILANDEN

Vandaag gaan we aan boord van een longtailboot en verkennen we de Phi Phi-archipel verder. We ontdekken de idyllische eilanden met paradijselijke stranden omgeven door de blauwgroene Andaman Zee waarna we genieten van een heerlijke lunch in het kloppende hart van het eiland Koh Phi Phi Don. Zij die willen kunnen via verschillende niveaus omhoog klimmen voor een prachtig panoramisch uitzicht over de twee baaien. Dineren en overnachten doen we in het hotel. (O,L,D)

Dag 11

PHI PHI EILANDEN – PHUKET

Na de belangrijkste maaltijd van de dag reizen we verder naar Phuket waar we genieten van een lunch in een lokaal restaurant. Hierna duiken we het verrassende Phuket Old Town in, een deel van de stad dat veel aspecten geabsorbeerd heeft van de verschillende culturen die er door de eeuwen heen hun thuis hebben gevonden met onder andere kleurrijke Chinees-Portugese gebouwen die vandaag de dag voornamelijk dienst doen als winkels, hotels, restaurants en musea. We dineren en overnachten in LE MERIDIEN MAI KHAO. (O,L,D)

shutterstock_2288053553

Dag 12

KOH YAO NOI

Vandaag staat er na het ontbijt een sportieve fietstocht op het programma. We nemen eerst de boot naar het kleine eiland Koh Yao Noi, gelegen tussen Phuket en Krabi, waar onze fietstocht start langsheen het prachtige platteland van dit vredevolle en groene eiland. We fietsen langs rijstvelden, rubberplantages en stukjes jungle. Nadien varen we met een longtailboot naar een idyllisch strand waar we in alle rust genieten van onze picknick. Alvorens met de boot terug te keren naar Phuket bezoeken we een naburig eilandje. We dineren en overnachten in het hotel. (O,picknicklunch,D)

Dag_9_shutterstock_1083270563_(Large)

Dag 13

PHUKET

Na het ontbijt brengen we deze voormiddag een bezoek aan Green Elephant Sanctuary, een organisatie die zich inzet voor het welzijn van Thaise olifanten. We voederen de reusachtige dieren en grijpen onze unieke kans om samen met hen te baden in de rivier. Na de lunch maken we een stevige junglewandeling in de omgeving. Hierna keren we terug naar het hotel voor het diner en onze overnachting. (O,L,D)

Dag 14

PHUKET – BRUSSEL

Na het ontbijt krijgen we tijdens een vrije voormiddag de gelegenheid om nog wat na te genieten van het strand en de voorzieningen van het hotel. We lunchen in het hotel en vertrekken in de namiddag per bus naar de luchthaven voor onze retourvlucht naar Brussel. (O,L)

Dag 15